Our instinct tells us to express rhythm. Just as children bob their heads to music and senior citizens tap their canes to the beat, dancing comes naturally to both young and old alike. Some form of social dancing has probably existed since the beginning of time, moving from ritualistic dancing to social interaction for pure enjoyment.
რუმბა (ან,,სამეჯლისო რუმბა''), ერთერთია სამეჯლისო ცეკვებიდან, რომელიც სოციალურია და აუცილებელი სამეჯლისო კონკურსებზე. ხუთ კონკურენტუნარიან საერთაშორისო ცეკვებს შორის რუმბა არის ყველაზე ნელი ცეკვა: პასადობლე, ჩა-ჩა-ჩა, სამბა და ჯაივი. სამეჯლისო რუმბა სათავეს იღებს კუბური რითმებიდან და ცეკვიდან სახელწოდებით ბოლერო-ვაჟი; საერთაშორისო სტილი მიღებული და შესწავლილი გახდა კუბური ცეკვიდან ჯერ კიდევ რევოლუციამდე, რომელსაც პოპულიზაცია გაუწია აფრიკელი მონების შთამომავლებმა კუბაში. მისი მათრობელა რითმი ამერიკის შტატებში 1930 წ-დან შეიჭრა და დღემდე რჩება ერთერთ ყველაზე პოპულარულ ცეკვად სოციალურ ცეკვებში. რუმბა ხასიათდება რბილი, ბარძაყის დახვეწილი მოძრაობებით და მძიმე ნაბიჯებით. რუმბას სამი სტილიდან, რომლებიც შეიჭრა ამერიკის შტატებში- ბოლერო-რუმბა, სიზმარი-რუმბა და გუარაჩა-რუმბა, მხოლოდ ბოლერო-რუმბამ ( შემოკლებით ბოლერო) და სიზმარი-რუმბამ (შემოკლებით რუმბა) გაუძლო დროის გამოცდილებას. გუარაჩა-რუმბა მალევე გაქრა, როგორც კი მღელვარე მამბო გამოჩნდა 1940წ. ბოლოს. რუმბა იცეკვება ერთად, რადგან ნაბიჯები საკმაოდ კომპაქტურია. მიუხედავად იმისა, რომ რუმბა არ იცეკვება სხეულთან ახლო კონტაქტით, რომელიც გამოიყენება რბილი სტილის ცეკვებში, მასში პარტნიორები მაინც გამოიყურებიან და გრძნობენ თავს ბევრად უფრო მიმზედველად, ვიდრე ისეთ ცეკვებში, სადაც პარტნიორები ცეკვავენ მჭიდრო კონტაქტით. რუმბასთვის სახასიათოა ბარძაყის რბილი და დახვეწილი მოძრაობები.
ბრაზილიური ცეკვა სალსა ხასიათდება სტილის მგრძნობიარობით. სალსაში ყველაფერია - ლტოლვა, ენერგია და სიხარული. სალსა, როგორც ცეკვის ფორმა, წარმოიშვა აფრო-კუბური ცეკვიდან რუმბა. პოპულარული ცეკვებისთვის როგორც სახასიათოა, სალსაც მუდმივად განიცდის განვითარებას და მოიცავს უამრავ სტილს და მის ვარიაციებს, მასთან ძალიან ახლოსაა ჩა-ჩა-ჩა, მამბო, ბოლერო...1970 წ. დასაწყისში ნიუ-იორკში ჩაიტანეს პუერტო-რიკის ემიგრანტებმა. რამედენიმე ფრანჩაიზინგერმა და დამოუკიდებელმა საცეკვაო სტუდიამ გამოიმუშავა სალსას შესწავლის უნიფიცირებული სასწავლო გეგმა, რომლითაც ასწავლიდნენ მოუთმენელ პუბლიკას. დღესდღეობით სალა გავრცელებულია მთელ მსოფლიოში. ზოგიერთ ქვეუანაში მას ,,ტროპიკის მუსიკას'' უწოდებენ.
ბოლერო ამერიკელი საზოგადოებისთვის წარდგენილი იქნა 1930–ან წლებში და ამ პერიოდში ბოლეროს კლასიკურ ფორმას ასრულებდნენ მუდმივად დასარტყამების რიტმზე. ესპანელი მოცეკვავეს–სებასტიან ჩერეზას მიაკუთვნებენ ბოლეროს შექმნას 1780წ. მას შემდეგ ბოლერო დარჩა შინაგანი გრძნობების ჭეშმარიტ გამომახატველ ცეკვად. ბოლერო ნამდვილად არის ,,სიყვარულის ცეკვა''. ის არის შინაგანი გრძნობების ერთერთი ყველაზე კარგად გამომხატველი ცეკვა: ხელების და ფეხების, ტერფების, სახის გამომეტყველება ხელს უწყობს ამ ცეკვის სილამაზის გამოხატვას და აღქმას.
